poniedziałek, 10 listopada 2014

PR: Analiza strategiczna firmy



Dziś przedstawię Państwu wzór analizy strategicznej firmy. 
Wzór to bardzo dobre określenie, ponieważ będzie to okrojona wersja prawidłowej, PEŁNEJ analizy.
Czym właściwie jest omawiany przedmiot? 
Osoba sporządzająca analizę musi wziąć "pod lupę" dwa obszary firmy- wewnętrzny 
(finanse, personel, marketing, sprzedaż etc.) i otoczenie (bliskie- konkurenci, dostawcy, klienci; dalekie- całe środowisko, tj. polityczne, społeczne, ekonomiczne etc.). 
Inaczej- jest to spojrzenie na cały obszar firmy, zarówno w jej wnętrzu jak i w środowisku otaczającym. Każda analiza posiada również cel do którego należy dążyć ustanawiając pewne działania.

1. ANALIZA WYJŚCIOWA:
 krótka charakterystyka firmy, przedstawienie personelu, audyt komunikacyjny, in- house PR, dotychczasowe kampanie i PR, analiza SWOT (mocne i słabe strony, szanse i zagrożenia), konkurencja

2. OKREŚLENIE CELÓW:
strategicznych (ok.3) + taktycznych (ok.7) uwaga: cele te, muszą się ze sobą łączyć

3. GRUPY DOCELOWE:
do kogo kierujemy nasze działania? Z jakimi organizacjami możemy współpracować dla lepszego efektu końcowego?

4. CO CHCEMY POKAZAĆ? W JAKI SPOSÓB TO ZROBIMY? część kreatywna: 
misja firmy, dobór technik (eventy,wywiady,konferencje,dni otwarte,wyjazdy,targi itd.)

5. EWALUACJA (!)
zanalizowanie naszych działań, czy popełniliśmy błędy? jakie? co wyszło dobrze i co kiedyś jeszcze wykorzystamy?
ta część (choć często pomijana!) pozwala na sporządzenie raportu


PW.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz