sobota, 15 listopada 2014

Zarządzanie czasem + ... dieta dla każdego



Dziś nieco inny temat, ale również potrzebny w pracy każdego zabieganego PRowca i nie tylko ;)) 
~
Facebook, Twitter, YouTube... zawsze znajdzie się coś, co oddali nas od prawdziwych obowiązków i zajmie 1/3 (jeśli nie więcej!) czasu przeznaczonego na zrobienie czegoś ważnego.
Jak można temu zaradzić? Jak zmniejszyć ryzyko takiej straty czasu? 
Często chcemy, aby doba trwała 48h . Często też, nie wiemy co uznać za pilne i ważne...
 Praca? Rodzina? Samorozwój? 
Odpowiedzią jest ... macierz Eisenhowera! Nie sądzę, aby ta forma organizacji czasu była obecnie stosowana, choć jest praktyczna i przydatna dla każdego. 
Główna jej myśl - priorytety
Dzielimy sprawy na ważne + pilne, ważne + niepilne, nieważne + pilne oraz nieważne + niepilne.
To sposób łatwy i szybki do zrealizowania. 
 Aby lepiej zrozumieć ten system, wstawiam grafikę z przykładem :) 

A Ty? Jakie masz sposoby na zarządzanie czasem? Kalendarz, aplikacja w telefonie, a może dobra sekretarka? ;) 
~
Zwracam również uwagę na "dietę", która pomoże podczas pracy umysłowej. 
Siedzisz przy biurku z masą papierkowej roboty? Uczysz się? Czytając, jedz owoce (np. banany, brzoskwinie) i przegryzaj orzeszki :) Idealne źródła magnezu i potasu. Ciemne pieczywo na drugie śniadanie i "szybkie muesli" to przepis na sporą dawkę węglowodanów złożonych. Pij dużo wody i pamiętaj, że duża ilość kawy nie pomaga. Z energetykami jest bardzo podobnie- pobudzą nas na pewien okres czasu, podniosą adrenalinę, ale gdy ich właściwości przestaną działać - staniemy się słabsi i bardziej leniwi niż przed ich wypiciem. Na efekt taki wpływa skład- w większym procencie składający się z cukrów, które jak wiadomo nazywane są "słodką trucizną". 

Przyjemnej, dobrze zorganizowanej i ...owocnej pracy życzę wszystkim! :))

PW.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz