sobota, 8 listopada 2014

PR słowniczek: najważniejsze pojęcia cz. II


To ostatni post przedstawiający listę ważnych pojęć, które często pojawiają się podczas pracy w agencji, w czasie spotkań i kursów, czy w mediach. 
Kolejne wpisy, będą dotyczyły już konkretnych zagadnień, które chciałabym poruszyć. 
Każdy termin/y, który przypomni mi się w danym dniu - podam i wyjaśnię. 
Życzę miłej nauki/ miłego przypomnienia, lub pełnego zaspokojenia ciekawości :)



1) fee: wynagrodzenie dla agencji 
2) FMCG (Fast Moving Consumer Goods): dobra szybko rotujące, lub szybkozbywalne, np: artykuły spożywcze, kosmetyki, chemia gosp.
3) follow up: telefoniczny, lub mailowy kontakt z dziennikarzem, w celu potwierdzenia jakiejś informacji/ dostarczenia informacji/ udzielenia dodatkowych informacji
4) going public: proces wejścia spółki na giełdę
5) holding statements: komunikaty, które w zwięzłej formie przedstawiają podstawowe dane dotyczące wynikłego problemu oraz stanowisko firmy w tej sprawie, np: list do partnerów handlowych
6) incentives: wyjazdy firmowe- konferencje, szkolenia, wyjazdy na narty. Cel- motywacja, integracja, a w efekcie wzrost lojalności pracowników wobec firmy
7) income fee: czyste wynagrodzenie dla agencji (netto)
8) in-house PR: specjalista ds.PR zatrudniony w firmie,którą obsługuje
9) interesariusze: osoby, od których może zależeć porażka/ sukces firmy. Np: obecni i potencjalni klienci, pracownicy, dostawcy, konkurenci, inwestorzy, akcjonariusze.
10) issues management: zarządzanie zagrożeniami
11) launch: wprowadzenie nowego produktu / usługi na rynek
12) lobbing: kontaktowanie się i przekonywanie członków ciał ustawodawczych i urzędników do określonych rozwiązań prawnych i administracyjnych (public affairs- obszary lobbingu)
13) logotyp: nazwa firmy, lub jej skrót, zapisane w charakterystyczny sposób (specyficzny krój pisma, litery w firmowych kolorach, wyróżnienia liter etc)
14) marketing wirusowy: zainicjowanie sytuacji, w której potencjalni klienci sami będą między sobą rozpowszechniali informacje o produkcie, firmie, czy usłudze
15) monitoring mediów: selekcja oraz analiza tych informacji w mediach, które dotyczą wybranej instytucji (naszej firmy, konkurencji etc)
16) NDA (Non Disclosure Agreement): klauzula poufności, podpisywania przez agencje biorące udział w przetargu
17) off the record: informacja nieoficjalna, zastrzeżenie oznaczające,że dana informacja nie może zostać opublikowana
18) OOP (Out Of Pocket): stałe wynagrodzenie agencji + koszty zewnętrzne
19) outcomes: średnio i długoterminowe rezultaty działań
20) outputs: krótkoterminowe rezultaty działań
21) outsourcing: zlecenie wykonania części zadań niezbędnych do funkcjonowania firmy wyspecjalizowanym partnerom zewnętrznym, dzięki czemu zostaną one zrealizowane efektywniej niż byłoby to możliwe we własnym zakresie
22) post- launch: faza PO wprowadzeniu produktu/usługi na rynek
23) pre-launch: faza PRZED wprowadzeniem produktu/usługi na rynek
24) pre-launch sample: model testowy, prototyp, jeszcze nie produkowany 
25) prezentacja techniczna: rodzaj briefingu; przedstawienie dziennikarzom nowych, technicznych rozwiązań w praktyce, np. nowy program komputerowy
26) profilowanie informacji prasowej: przygotowanie informacji prasowej w kilku różnych wersjach, odpowiadających poszczególnym odbiorcom

PW.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz