czwartek, 6 listopada 2014

PR słowniczek: najważniejsze pojęcia

UWAGA: Pojęcia, które znajdą się poniżej to jedynie kropla w morzu :) 
W kolejnym poście dodam dalsze definicje ważnych słów.





1)  ATL (Above The Line): działania marketingowe prowadzone w mediach tradycyjnych (TV,radio,prasa,plakaty, reklama zewnętrzna "outdoor")
2) audyt komunikacyjny: badanie, które polega na analizie systemu komunikacji, funkcjonującego w instytucji praz rozpoznaniu potrzeb komunikacyjnych jej otoczenia; obejmuje: kanały komunikacyjne, skuteczność komunikacji, wiedzę otoczenia na temat instytucji
3) AVE (ekwiwalent reklamowy): indeks ocen efektywności projektów PR; wartość reklamy w danym medium w porównaniu z powierzchnią materiałów na dany temat w mediach drukowanych lub w mediach interaktywnych 
4) benchmarking: polega na porównaniu praktyk i zasad stosowanych przez własną instytucję z liderami danego rynku (najlepszymi konkurentami)
5) brand: nazwa, pojęcie, znak, symbol, rysunek lub kombinacja tych elementów,
 stworzona w celu oznaczenia produktu lub usługi i odróżnienia jej od oferty konkurentów
6) brand expanding: użycie istniejącej marki do firmowania nowych produktów
7) brand positioning: działania, pozwalające na wyróżnienie oferty przedsiębiorstwa spośród ofert konkurenta
8) brief: dokument przesyłany agencjom przed przetargiem, zawierający podstawowe informacje na temat klienta i jego działań oraz określający wymagania i preferencje klienta względem agencji; na podstawie tego dokumentu, agencja przygotowuje propozycję dla klienta
9) BTL( Below The Line): działania marketingowe skierowane do konkretnego klienta, nie będące reklamą w środkach masowego przekazu (promocje konsumenckie, konkursy, ulotki)
10) case study: analiza konkretnego przypadku, której celem jest pokazanie trafnych koncepcji wartych skopiowania, jak i potencjalnych błędów, których należy unikać
11) CRM ( Cause Related Marketing): firmy wspierają określony cel społeczny, co prowadzi do wzmocnienia pozycji i wizerunku na rynku; polega najczęściej na współpracy firmy, organizacji charytatywnej i konsumentów
12) chiński mur: metoda stosowana w przypadku współpracy agencji z dwiema konkurencyjnymi firmami; agencja deleguje do obsługi dwa oddzielne zespoły pracowników i zapewnia całkowitą poufność; obie firmy wyrażają na to zgodę
13) co-branding: promocja polegająca na łączeniu usług lub oferty produktowej dwóch lub więcej firm
14) corporate citizen: element społecznej odpowiedzialności biznesu; 
bycie firmą o wysokim poczuciu obywatelskiego obowiązku wspierającą inicjatywy z dziedziny kultury, sportu etc
15) Corporate Identity: opracowanie indentyfikacji wizualnej firmy (marka, logotypy, druki firmowe, grafika użytkowa)
16) Corporate Social Responsibilty (CSR): społeczna odpowiedzialność biznesu; uczciwe i efektywne funkcjonowanie firmy na rynku i w społeczeństwie
17) crisis management: zarządzanie sytuacją kryzysową
18) desk research: analiza źródeł wtórnych, tzn. zbieranie i analizowanie już istniejących danych

Ciąg dalszy nastąpi :) 
PW

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz